welcome


Click here for Myspace Layouts

Tuesday, November 26, 2013

About To Merdeka!


Hi, guys! Em em, sebenarnya hati ni terdetik nak luahkan sesuatu dekat blog. Em entahlah, rasa lain macam. Hahahaha! Macam something goes wrong je, hahaha uwekkk lawak doh cakap gini. Lol. Sorry for over-act.
Okaylah, before that kita cerita pasal happy moment dulu ok? So, tinggal lagi 2 hari je SPM! Rasa macam "WOW!" hahahaha tak percaya siot sebab dah habis sekolah, I can't believe it when I am 17 years old girl && I'm short. LOL (tak lawak ok tak lawak). So, terfikir nak kerja sebenarnya dan dah berbincang dengan mama & papa. Tapi, mama tak bagi, mama suruh stay rumah. Jadi, dengar jelah apa orang tua kata. 
Jiran pun ada tanya juga, apa yang aku nak buat lepas SPM? Dan aku jawab, aku nak kerja. Jiran aku tanya lagi, "taknak masuk form 6?" and me was like krik krik. Hahahahahaha! NO, form 6 at all. Like seriously, form 6 ni bukan tak bagus, tapi yang tak bestnya ialah kita masih pakai baju sekolah dan dalam sekolah. So, undang-undang sekolah masih perlu ikut. Sebab tu aku taknak. Jadi janganlah tanya pasal form 6 ke hape, hahahahahah! Perasaan aku nak tinggalkan sekolah? Em em hahaha setakat ni aku nak sangat tinggalkan sekolah sebab..... ada banyaklah sebabnya. 
And terfikir nak pindah dari Kuala Lumpur. Sebab? Hahahaha sebab KL sudah bosan, banyak masalah and bla bla bla~ Bukan nak lari daripada masalah tapi aku dah bosan hadap masalah yang sama & bukan aku nak mencari masalah lain dekat tempat baru, tapi aku nak cari ketenangan, itu je. Nak pindah mana? Ramai tanya aku soalan ni & yang membuat aku fikir untuk pindah ialah papa aku sendiri bila dia sendiri yang kata nak duduk luar daripada KL. Papa kata nak pindah area Nilai ke, Sungai Buloh ke. Tak kisah mana-mana pun, asal aku bahagia. Then, papa ada cakap juga yang office dia nak buat cawangan dekat Melaka and I was like... interesting idea! Boleh jumpa nenek aku  hari-hari. Melaka pun dah macam KL en? Ceh, tapi ni baru planning, taktahu betul ke tak, tapi kalau betul...... tak salahkan? Hehehehe. Baru-baru ni pula, papa ada kata yang Mr. Namikata which is one of his Japanese friend, nak buat restoran melayu dekat Jepun & ajak family aku duduk sana, rasa excited! Tapi ini semua ketentuan Allah, kan? Tak berharap pun. Ok, taknak cakaplah pasal ni dah. Hehehehe.
Dan pasal perasaan "something goes wrong" aku ni. Haaaa, susahlah nak cakap. Jadi, takpayahlah cakap. Biarlah aku simpan dalam hati. 


So, sebelum nak mengundur diri, nak ucap happy holidays dekat semua pelajar sekolah & selamat berjimba kepada semua pelajar form 5! Hahahaha. Budak-budak yang masih sekolah, steady ok? Selamat bersekolah & belajar rajin-rajin. 
Takecare everyone. May enjoy your holidays! Tata


Terima kasih kerana membaca.